جنگ

نام نویسنده: فردیناند سلین

نام مترجم: زهرا خانلو

ناشر: نشر نو

جنگ رمانی است که خبر انتشار آن پس از گذشت حدود 60 سال از مرگ لویی فردینان سلین، مخاطبان ادبیات و دوستداران این نویسنده را شگفت‌زده کرد.  این کتاب داستان مردی  است که در طول دوران مجروحیت و نقاهتش در بیمارستان ماجراهای گوناگونی را پشت سر می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب جنگ

کتابی که انتشار آن در زمان حیات لویی فردینان سلین به وقوع نپیوست و نسخه‌ای از آن چندین دهه پس از مرگ او در سال 2021 یافت شد و در اختیار علاقه‌مندان این نویسنده‌ی صاحب‌سبک فرانسوی قرار گرفت. گفته شده است که رمان جنگ (Guerre) در سال 1934 و تنها دو سال پس از انتشار اثر مشهور لویی فردینان سلین با نام «سفر به انتهای شب» نوشته شده است. نسخه‌ی دست‌نویس رمان که سلین در سال 1944 آن را در آپارتمان خود رها کرده بود، توسط یک منبع ناشناس به روزنامه‌نگاری به‌نام ژان پیر تیباودات واگذار شد، سپس طی اتفاقی به سرقت رفت و بعد از آن در آگوست 2021 مجدداً در معرض دید عموم قرار گرفت.

این اثر بین یک داستان زندگی‌نامه‌ای و یک رمان تخیلی در نوسان است و می‌تواند هردوی این ژانرها را به‌صورت همزمان به خود اختصاص دهد. لویی فردینان سلین در کتاب صوتی جنگ، ماجراهای دوران نقاهت سرتیپ فردیناند باردامو را به تصویر می‌کشد. نامی که برای خوانندگان رمان دیگر سلین، یعنی سفر به انتهای شب، بسیار آشناست. در کتاب صوتی جنگ، سرگذشت سرتیپ فردیناند باردامو، شخصیت اصلی رمان سفر به انتهای شب را می‌شنویم. او در سراسر رمان روایت زندگی خود را، از لحظه‌ای که در میدان جنگ به هوش می‌آید تا زمان عزیمتش به لندن، بازگو می‌کند.

کتاب های مرتبط

f8a86293a4fa4f4fa1589d60e50de39c
ابله
161648
نامه های فلوبر
Untitled
دیدار دوباره در کافه اروپا
7a983a0d941d4a3d81c2b93838943e93
زمستان سخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *