جشن خرگوش ها

نام نویسنده:  محمد میرکیانی

ناشر: به نشر

جشن خرگوش ها که از مجموعه کتاب‌های پروانه به نشر است به قلم محمد میرکیانی برای کودکان نوشته شده است. کتاب «جشن خرگوش‌ها» داستانی معمایی و خنده‌دار در مورد گروهی از روباه‌ها است که هوس خوردن خرگوش کرده‌اند و خرگوش‌هایی که همیشه از دشمن قدیمی‌شان می‌ترسند و مخفیانه در لانه‌های خود زندگی می‌کنند.

جشن خرگوش ها که از مجموعه کتاب‌های پروانه به نشر است به قلم محمد میرکیانی برای کودکان نوشته شده است. کتاب جشن خرگوش‌ها داستانی معمایی و خنده‌دار در مورد گروهی از روباه‌ها است که هوس خوردن خرگوش کرده‌اند و خرگوش‌هایی که همیشه از دشمن قدیمی‌شان می‌ترسند و مخفیانه در لانه‌های خود زندگی می‌کنند. ماجرای کتاب از جایی شروع می‌شود که در جشنی چند بچه خرگوش گم می‌شوند و برای همه سوال می‌شود که آن‌ها کجا هستند؟ جشن خرگوش ها، جشنی در دنیای افسانه ساز خرگوش ها و دوستان آنهاست. خرگوش ها جشنی به اسم جشن هویچ دارند که در این جشن دو تا بچه خرگوش گم می شوند پدر و مادر نگران دنبال فرزندانشان هستند که در ادامه مشخص می شود همه چیز زیر سر روباها است. در واقع یک نفر از خرگوش ها به اسم بارباری کاری کرده است که دو بچه خرگوش به طرف سرزمین روباها رفته و طمعه آنها شوند. خرگوش ها با کمک خرگوش دانا و کلاغ خاکستری متوجه می شوند همه چیز زیر سر دیو است و با شکستن شیشه عمر دیوها روباها فراری شده و آنها دوباره زندگی همیشگی خود را از سر می گیرند.

محمد میرکیانی متولد ۱۳۳۷ نویسنده سرشناس ایرانی و خالق مجموعه کتاب‌های قصه ما مثل شد است. میرکیانی از نوجوانی مطالعه آثار ادبی نویسندگان بزرگ را آغاز کرد و در کنار تجربه کردن شغل‌های مختلف با قصه‌ها زندگی کرد به طوری که وقتی اولین قصه‌اش را نوشت، ۱۵ شغل را تجربه کرده بود. بیشتر مطالعات و فعالیت‌های محمد میرکیانی در زمینه ادبیات، به خصوص ادبیات کلاسیک،‌ تاریخ، روان‌شناسی و شعر است. او در زمینه ادیبات کودک و نوجوان جوایز زیادی دریافت کرده است که از میان آنها می‌توان به جایزه کتاب سال نوجوان در سال ۱۳۶۵، جایزه کانون پرورش فکری، جایزه نویسنده برگزیده ۲۰ سال ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد.

کتاب های مرتبط

270995
3567432
280x280

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *